
Onbezorgd en optimaal verzekerd op reis
Wij raden je altijd aan om goed verzekerd op reis te gaan! Wij bieden de complete Campez Couvert annuleringsverzekering aan van Mutuaide Assistance. Je hebt dan een prima dekking zonder eigen risico bij een medische reden. Daarnaast kun je ook een reisverzekering afsluiten via Allianz Global Assistance.
Verzekeringen
Kortlopende Reisverzekering
Met een goede reisverzekering ga je met een gerust gevoel op vakantie. De Kortlopende Reisverzekering van Allianz Global Assistance is zeer geschikt wanneer je minder dan 15 dagen per jaar op vakantie gaat. De verzekering is uiterst compleet en bestaat uit de volgende onderdelen: S.O.S.-kosten, reisongevallen, reisbagage en medische kosten. (De kortlopende reisverzekering is niet af te sluiten voor gasten woonachtig in België.)
Kortlopende Annuleringsverzekering
Bij ons kun je de complete Campez Couvert annuleringsverzekering afsluiten van Mutuaide Assistance. Als je de reis moet annuleren voor aankomst, dan krijg je de betaalde annuleringskosten vergoed. Moet je de vakantie helaas voortijdig afbreken, dan krijg je de niet genoten vakantie dagen terug. Je kunt de annuleringsverzekering afsluiten binnen 5 dagen na boeking. De premie bedraagt 5% van de reissom. Voor meer informatie over de prijzen kun je telefonisch of per e-mail contact opnemen.
Hulp nodig?
Heb je via ons een reisverzekering afgesloten bij Allianz Global Assistance, en heb je hulp nodig? Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen met de Nederlandstalige alarmcentrale op het nummer 020 – 592 9292. Vanuit het buitenland bel je 003120 – 592 9292. De medewerkers zitten klaar om je te helpen. Je reserveringsnummer is ook jouw polisnummer, dit is niet altijd bekend bij de Alarmcentrale.
Heb je via ons een annuleringsverzekering afgesloten bij Mutuaide Assistance en heb je hulp nodig? Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen met 0031 416 788 157. De medewerkers zitten klaar om je te helpen. Via de mail heb je een aparte polis ontvangen.

Veel gestelde vragen - Reisverzekering Allianz Global Assistance
Waarom heb ik een reisverzekering nodig?
Een reisverzekering beschermt je tegen bepaalde financiële risico's en verliezen die kunnen optreden tijdens het reizen. Annulerings- en onderbrekingsuitkeringen kunnen niet terugbetaalbare, vooruitbetaalde reiskosten (tot het bedrag van je polislimieten) voor je vergoeden als je reis wordt geannuleerd of onderbroken om een verzekerde reden. Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan de verzekering je ook cruciale hulp bieden bij een medisch noodgeval; verliezen aan je vergoeden veroorzaakt door een verzekerde reisvertraging, vertraging of verlies/beschadiging van je bagage; en ook hulp bieden in andere situaties (opgesomd in de voorwaarden).
Wat valt er onder niet terugbetaalbare kosten?
Niet terugbetaalbare kosten kunnen vooruitbetaalde reisdeposito's/betalingen omvatten met betrekking tot diensten afgesloten bij Roan die verloren zouden gaan als je voor vertrek van de reis om een verzekerde reden moet annuleren.
Wie kan deze verzekering kopen?
Deze reisverzekering is bedoeld voor jou als je een campingvakantie boekt op de website van Roan om te reizen naar bestemmingen die worden aangeboden door Roan (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten op de verzekering). En als je beschermd wil worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten jouw macht, die zich voor of tijdens je reis kunnen voordoen.
Om een verzekering af te sluiten moet je woonachtig zijn in Nederland.
Deze verzekering is niet geschikt voor jou als:
- je tijdens je reis deelneemt aan bepaalde extreme sportactiviteiten of sportwedstrijden;
- je meerdere reizen binnen een jaar wil verzekeren;
- je reis al begonnen is;
- je reis plaatsvindt in een land dat is uitgesloten op de verzekering;
- je al verzekerd bent op een andere verzekering met dezelfde dekking.
Wat dekken reisverzekeringen?
Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan jouw polis voordelen bieden voor een aantal situaties die zich voor of tijdens jouw reis kunnen voordoen.
Deze voordelen kunnen het volgende omvatten:
- Annulering van de reis;
- Reisonderbreking;
- Medisch noodvervoer;
- Medische noodkosten;
- Beschadigde/verloren/gestolen/vertraagde bagage;
- Reisvertraging.
Opmerking: Niet alle verzekeringen omvatten alle hier vermelde voordelen. Raadpleeg de bijbehorende voorwaarden die je ontvangt van Allianz.
Wie wordt gedekt door mijn reisverzekering?
De reisverzekering dekt alleen personen die als verzekerden op het polisblad staan vermeld. Familieleden en/of reisgenoten zijn niet gedekt, tenzij ze op het polisblad worden genoemd.
Hoe kan ik een reisverzekering afsluiten?
Een reisverzekering wordt als optie aangeboden bij de aankoop van je campingvakantie. Je hoeft het alleen maar aan je winkelmandje toe te voegen en je vakantie is verzekerd zodra je bestelling is betaald.
Hoe kan ik mijn reisverzekering opzeggen?
Je kan een annuleringsverzoek indienen via Roan. Je krijgt jouw geld terug als je annuleert binnen de aangegeven herroepingstermijn die vermeld staat in de bevestigingsmail, op voorwaarde dat er geen schade is ingediend en je reis nog niet is begonnen.
Waar kan ik mijn polisnummer vinden?
Het polisnummer staat in de bevestigingsemail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na de aankoop van de verzekering hebt ontvangen.
Hoe weet ik wat mijn dekkingslimieten zijn?
Raadpleeg het dekkingsoverzicht van de voorwaarden van je reisverzekering, dat je per e-mail ontvangt. Hier vind je alle details van jouw verzekering, inclusief voordelen, dekkingslimieten, verzekerde redenen en uitsluitingen.
Bagage dekking
Mijn bagage is beschadigd, verloren of gestolen tijdens de reis: waarvoor ben ik gedekt?
Indien je bagage verloren, beschadigd of gestolen is tijdens je reis, krijg je een vergoeding voor reparatie of vervanging. Raadpleeg de gedetailleerde voorwaarden en uitsluitingen bekijken in de voorwaarden.
Medische nooddekking
Dekt de verzekering medische kosten in het buitenland?
Met de medische nooddekking kan je:
- Vergoed worden voor de onvoorziene dringende medische kosten die je maakt tijdens je reis in het buitenland, zoals een bezoek aan een lokale arts in geval van een kleine gezondheidskwestie (buikgriep, keelpijn...), medische onderzoeken en/of medicijnen voorgeschreven door een lokale
arts (bloedonderzoek, radiologisch onderzoek...) en dringende tandartskosten, bijvoorbeeld in geval van ernstige kiespijn; - Profiteren van de vergoeding van hospitalisatiekosten, als je als ziekenhuispatiënt moet worden opgenomen bij een ongeval of een ernstig gezondheidsprobleem (hospitalisatiekosten, chirurgie, onderzoeken...);
- Profiteren van de betaling voor medisch noodzakelijk vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis of een geschikte faciliteit, evenals medische repatriëring naar huis na een verzekerde ziekte of verwonding.
Kan ik een repatriëring aanvragen naar mijn land van verblijf in geval van gezondheidsproblemen tijdens mijn reis?
Alle beslissingen over je repatriëring moeten worden genomen door medische professionals. Als je ernstig ziek of gewond raakt of een medische aandoening ontwikkelt, moet jij of iemand namens jou contact met ons opnemen (medische hulpdienst van Allianz), en wij moeten al het vervoer van tevoren regelen. Als wij het vervoer niet hebben goedgekeurd of geregeld, zullen wij alleen betalen tot het bedrag dat wij zouden hebben betaald als wij het vervoer hadden geregeld en zullen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor vervoer dat wij niet hebben goedgekeurd of geregeld.
Houd er rekening mee dat: een verstuiking of verkoudheid niet voldoende is om medische evacuatie of repatriëring te rechtvaardigen;
vervoer is alleen mogelijk als je toestand gestabiliseerd is en/of als je vervoerbaar bent.
Zijn er uitsluitingen op mijn verzekering?
Ja, er zijn uitsluitingen op de reisverzekering. Dit zijn specifieke situaties of omstandigheden waarvoor de verzekering niet geldt. Enkele veel voorkomende uitsluitingen zijn risicovolle activiteiten zoals extreme sporten, oorlogshandelingen of terrorisme . De lijst met algemene uitsluitingen is beschikbaar in de voorwaarden.
Een claim indienen
Hoe dien ik een claim in?
De snelste en eenvoudigste manier om een claim in te dienen is door naar de website te gaan op deze pagina.
Om te beginnen heb je jouw e mailadres of polisnummer nodig, evenals je vertrekdatum of aankoopdatum van de polis. Documentatie ter ondersteuning van je claim is vereist voordat wij je claim kunnen beoordelen. Zodra je jouw claim hebt ingediend, ontvang je een bevestigings-mail.
Je kunt ook contact met Allianz opnemen op telefoonnummer 0031- 205929890.
Waarom moet ik documentatie indienen?
Ondersteunende documentatie stelt ons in staat om je claim te verifiëren en is nodig om het beoordelingsproces te starten. Welke documentatie nodig is, hangt af van het type claim en de reden. Het kan gaan om ontvangstbewijzen, mededelingen en facturen van je reisaanbieders, medische dossiers, politierapporten, foto's, enz.
Waarom is mijn claim afgewezen?
- Enkele veel voorkomende redenen voor het afwijzen van claims zijn bijvoorbeeld:
De reden van je claim voldoet niet aan de vereisten die in de polis staan vermeld; - De reden van je claim staat vermeld onder "Algemene uitsluitingen" in de voorwaarden.
Het is belangrijk om de voorwaarden te lezen voordat je op reis gaat of een claim indient om te
begrijpen wat wel en niet verzekerd is.